نکات متریال دهی در نرم افزار رویت Revit
نکته ۱ متریال دهی :
عکسی از یک نمای سنگی دراختیارداریم ، و می خواهیم از آن عکس در پروژه به عنوان مصالح استفاده کنیم ، چون عکس مورد نظر جز عکس های پیش فرض برنامه نیست ، باید مسیر عکس یا پوشه ای را که عکس دران قرارگرفته است ، به برنامه معرفی کنیم.
برای این منظور در منوی R برروی دکمه ی options کلیک کرده و در پنجره باز شده در زبانه rendering و در قسمت additional render appearance paths بر روی دکمه add value کلیک میکنیم سپس بر روی دکمه کوچک مقابل سطر مربوطه کلیک کرده و مسیر عکس یا پوشه مورد نظر را به برنامه معرفی می کنیم.
نویسنده : مهندس علیرضا معدنشکاف
ضمیمه نکته ۱
نکته ۱ برای مواقعی انجام می دهیم که به نرم افزار بفهمانیم در زمان رندر کردن اگر تصویر و یا بافت و .. در مسیر پیش فرض وجود نداشت به مسیر های اضافه شده این قسمت برود و سرچ کند و تصویر را اگر موجود است بیابد.
معمولا به روی سیستم کاربری که در حال پروژه هست زیاد نیاز پیدا نمی کند مگر اینکه برای خود لیستی از متریال لایبرری ساخته باشد. از این روش بیشتر برای مواقعی استفاده می شود که شما فایلی که متریال دادید را به سیستم دیگر انتقال دادید. مطمئنن تمامی بافت و … خارجی ای که به مدل نسبت دادید را نمایش نمیدهد و فقط بافت هایی که در مسیر
C:\Program Files (x86)\Common Files\Autodesk Shared\Materials\Textures\3\Mats
است را میخواند. بنابراین ما می توانیم بافت ها را نیز در پوشه ای همراه با فایل به سیستم دیگر انتقال دهیم و سپس آن پوشه را اینجا مسیر دهیم تا خودکار تمام بافت ها را لود کند .
نویسنده : مهندس قاسم آریانی ، ایران بیم iranbim
نکات بیشتر در خصوص آموزش نرم افزار رویت را در روزهای آینده در سایت ایران رویت iranRevit بخوانید .